reklama

Anděla 999: Frakce (kapitola 5)

„Tomu neuvěříte, kdo přišel…“ vyprskla smíchy asistentka, ale pak se raději uklidnila, „ale vy to vlastně stejně dobře víte,“ řekla polohlasně tak spíš sama pro sebe, když Andělu uváděla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nejvyšší, který seděl v pohodlném velkém křesle s uchy, se taky rozesmál. „Andělo, jste to opravdu vy? Jak dlouho jste tu nebyla? 2-3 měsíce?“ Anděla si připadala pitomě. Co tu vlastně dělá?

„Jste snad nespokojená s doktorem? Vybral jsem vám špatně?“ podle úšklebku dobře pochopila, že šéf je jako obvykle perfektně informován. Neříkala nic.

„Vy jste pravděpodobně ta nejdivnější napravená ďáblice, co jsem kdy potkal, nepřestáváte mě překvapovat.“ Anděla se dívala rozpačitě, ale konečně se odvážila promluvit. „Samotnou mě to překvapuje. Ale vadí mi, co se mu teď děje, víc než bych čekala.“ Nejvyšší se netvářil moc přátelsky. „O co vám jde?“ „No, myslím, že můj bývalý klient potřebuje spíš pomoc místo trestu. Nemůžete se na to podívat znovu? Bojím se o něj.“ „Zpochybňujete snad moje rozhodnutí?“ zamračil se. „Nepamatujete si snad všechno, co dělal? Chcete ho teď obhajovat?“ Věděla, že se pohybuje na tenkém ledě. I že tu byla tolikrát prosit, aby se té protivné služby zbavila. Chtěla nejvyššímu vyprávět o knize, kterou přečetla. Ale jak chcete říkat něco někomu, kdo už všechno ví? A ví vůbec opravdu všechno? Bála se na to pomyslet, protože zpochybňovat jeho schopnosti si dovolil málokdo, stejně nikdy doopravdy nechápala, jak šéf funguje a jak stihne spravedlivě dávat pozor na miliardy osob a neudělat chybu. A kde sakra byl, když nacisti řádili v koncentrácích a komunisti na ně pak ve vraždách nevinných lidí navázali? Tehdy vyhrálo peklo? Nebo měl dovolenou? Raději přestala přemýšlet, určitě jí viděl i do hlavy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Andělo… Nejdřív se ho chcete zbavit a pak ho tajně navštěvujete bez povolení?“ Znělo to přesně tak absurdně, jak nesmyslné to bylo. Chtěla něco říct. Ale šéf jí pokynul rukou, aby byla zticha. „Na to, co máte za sebou, se mi najednou zdáte dost naivní. Copak si nepamatujete, že hříšník v moci pekla, když na něj dojde, udělá všechno, aby se zachránil? Včetně podplácení ďáblů a klidně i zařídí nastrčení knihy ušité na míru jeho stavu.“ Kroutil hlavou nad její pitomostí. „Takže.. chcete mi říct, že to na mě nahráli? Ale kdo? Jede v tom i Lucien?“ Nejvyšší se naklonil a řekl: „Máme tu takovou frakci… Myslí si, že jsou chytřejší než já. Zkouší mě sesadit a ovládnout řízení. Není to poprvé, co za mnou přichází někdo, kdo si myslí, že jsem rozhodl špatně. Andělo, vraťte se na zem, dělejte svou práci a zapomeňte. Spravedlnost přijde tam, co má.“ Anděla nechtěla odporovat, ale byla z celého rozhovoru hodně rozhozená. Dělání dobra je tak složité, říkala si. Jako ďáblice mohla provádět jakoukoliv kravinu a nenést za to žádnou odpovědnost. Zastesklo se jí. Dobro strašně tížilo.

O frakci sice něco dříve zaslechla, ale bylo to absolutní TABU. Něco o čem se téměř ani nešušká. Myslela si, že jde o výmysl znuděných kolegů. Teď se snažila poskládat všechno k sobě. Trochu se ztrácela v časových rovinách a souslednosti. Že by ji skutečně napálili? Měla to vážně jen tak nechat být? Něco se jí na tom celém nezdálo a hlavně, nemohla na něj přestat myslet. Jak se změnil, jak pohubl… to přece nemohl předstírat. Věděla, že by měla absolutně věřit tomu, co jí bylo právě řečeno. Ale v pekle byla zvyklá všechno zpochybňovat, nic nebylo tak, jak se zdálo a tohle nějak zavánělo. Chtěla by s ním mluvit a udělat si vlastní názor. Jenže to nesměla. Vrátila se tedy k doktorovi, ale měla úplně po náladě.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

(pokračování příště)

předchozí díly:
Anděla Strážná 999 - Hrátky s šéfem (kapitola 1)
Anděla 999 - Vysvobození (kapitola 2)
Anděla 999 - Na dovolené (kapitola 3)
Anděla 999 - Věčná šance na nápravu (kapitola 4)

Tereza Boehmová

Tereza Boehmová

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Vyšly mi zatím 3 knížky, kniha pohádek Zuzanka a Goldýš, fejetony Matka z cukru a oceli a pohádky Zajíček Zlobílek. Vystudovala jsem žurnalistiku, žila chvilku v USA, v Praze jsem pak pracovala například v rubrice názory MF DNES jako editorka a později jako administrátorka blogu iDNES.cz. Píšu články a fejetony do různých časopisů a zabývám se firemním PR. Zoznam autorových rubrík:  FotoblogyPovídkyPolitika a názoryNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu